Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Inte trovärdigt”

Publicerad: 4 juni 2012, 10:11

Mediamarkts marknadschef Johan Rosenblom tycker att Siba inte har varit trovärdigt med sina kalaspriser.

Foto: Pressbild.

Siba slutar med rea och Valentin & Byhrs cd Magnus Tengby äter upp sitt hår om det blir någon Siba-rea igen: – Siba verkar arbeta efter devisen copy with pride. Det ligger nära till hands att tro att man har tittat på vårt koncept, säger Johan Rosenblom, marknadschef för Mediamarkt.


Ämnen i artikeln:

Magnus TengbySibaJohan Rosenblom

Johan Rosenblom menar att just rea har blivit lite av ett signum för Siba och ingen har haft kalas lika ofta, resonerar han:
–  Man har haft kalaspriset i ett halvår nu. Det blir inte trovärdigt och  rentutav löjeväckande. Så där förstår jag att Siba måste ta ett grepp,  säger Johan Rosenblom.

Han menar att Mediamarkt har arbetat med  strategin ständigt låga priser under en längre tid:
– Aktörerna inom branschen bevakar varandra hela tiden. Mediamarkt har alltid stått för låga priser, säger Johan Rosenblom.

Han beklagar att Siba inte ska använda sig av Mediamarks före detta frontfigur Peter Antoine framöver:
–  Vi tyckte ändå att det var lite roligt med Peter, men det är klart han  har väl fullt upp i och med fotbolls-EM, säger Johan Rosenblom.

Mediamarkt tänker ändå fortsätta att ha enstaka rea-kampanjer framöver.

En sådan gäller just fotbolls-EM:
– Vår prissättningspolicy bygger på ständigt låga priser där vi matchar alla konkurrenternas priser oavsett om de har rea eller inte, säger Johan Rosenblom.

Siba ska inte köra rea överhuvudtaget framöver. Hur ser du på det?
– Det blir spännande att se hur det går, säger Johan Rosenblom.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.