Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Internet större än tv

Publicerad: 30 september 2009, 07:46

Nästan vart fjärde pund investerat i medier i Storbritannien gick till nätet första kvartalet i år, skriver Brand Republic. Nätet har därmed passerat tv som största mediekanal.


Brand Republic hänvisar till en rapport från Price Waterhouse Coopers som läckt ut till Reuters.
Rapporten visar att internet nu har 23.5 procent av mediekakan medan tv har 21,9 procent. På tredje och fjärde plats kommer print och DM med 18,5 respektive 11.5 procent.
Recessionen anges som en förklaring till varför tv tappat till internet. Även tv-tittande sjunker nu i Storbritannien.
I Sverige var internet, inkluderat mobiltelefoni, större än tv under kvartalet i år.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.