Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

IRM:s vd: Tv bidrog starkt till vändningen

Publicerad: 15 november 2013, 09:32

Madeleine Thor, vd IRM.

Foto: Pressbild.

IRM kom med sin rapport för Q3 igår som visar att reklammarknaden har haft en positiv tillväxt under det gångna kvartalet efter att ha backat fem kvartal på raken: — Vi hade nog räknat med att internet skulle visa en tillväxt, men tv var det som starkt bidrog till vändningen med en tillväxt på 6 procent efter två negativa kvartal, säger Madelein Thor, vd för IRM.


Ämnen i artikeln:

Madeleine ThorIRM

IRM:s Q3 rapport visar visserligen en blygsam tillväxt på 0,5 procent  för en reklammarknad som omsatte sju miljarder kronor, men det var ändå  den första ökningen under fem kvartal på raken med en negativ  utveckling.

– De tre största mediekategorierna är i regel tv,  dagspress och internet. En 9-procent ökning hos internet låg i linje med  våra förväntningar, säger Madeleine Thor.

Hon menar snarare att den starkast bidragande orsaken till den positiva utvecklingen stavas tv – som ökade med sex procent.
– Tv har bidragit starkt efter två negativa kvartal, säger Madeleine Thor.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Madeleine ThorIRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.