Media
IRM väntas höja prognosen för 2021 – därför har reklammarknaden vänt: ”En rätt unik händelse”
Publicerad: 18 maj 2021, 12:34
Madeleine Thor vd IRM
IRM märker hur annonsmarknaden börjar snurra igen med en stark utveckling i de digitala kanalerna. Nu kan prognosen för medieinvesteringarna komma att höjas. ”Kommer hämta hem hela tappet eller mer i år”, säger IRM:s vd Madeleine Thor till Resumé.
Den svenska reklammarknaden har haft en tung period sedan coronautbrottet förra året. Under helåret 2020 minskade medieinvesteringarna förmedlade via Sveriges Mediebyråer med 17,8 procent, jämfört med 2019. De digitala medierna,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.