Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

IRM väntas höja prognosen för 2021 – därför har reklammarknaden vänt: ”En rätt unik händelse”

Publicerad: 18 maj 2021, 12:34

Madeleine Thor vd IRM

IRM märker hur annonsmarknaden börjar snurra igen med en stark utveckling i de digitala kanalerna. Nu kan prognosen för medieinvesteringarna komma att höjas. ”Kommer hämta hem hela tappet eller mer i år”, säger IRM:s vd Madeleine Thor till Resumé.


Ämnen i artikeln:

IRMMedieinvesteringar

Den svenska reklammarknaden har haft en tung period sedan coronautbrottet förra året. Under helåret 2020 minskade medieinvesteringarna förmedlade via Sveriges Mediebyråer med 17,8 procent, jämfört med 2019. De digitala medierna,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

IRMMedieinvesteringar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.