Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Jag har gråtit mig till sömns"

Publicerad: 27 Januari 2012, 06:10

Per Holknekt.

Foto: Resumé.

Odd Molly-grundaren Per Holknekt, som även investerar i nya reklambyrån Pistöl Agency, menar att affärspressen bara fokuserar på det negativa i hans affärsverksamhet. - Jag har gråtit mig till sömns många nätter, säger han till DI Weekend.


Ämnen i artikeln:

Per Holknekt

Per Holknekt, som nyligen var affischanmn i Telia-reklamen riktad mot entreprenörer, har varit tjänstledig i fyra månader efter att ha jobbat stenhårt med Odd Molly i tio års tid. När klädkedjan upplevde motgångar i höstas behövde Holknekt ett break för att analysera läget, säger han till DI Weekend.

Per Holknekt anser att han fått "otroligt mycket stryk i pressen". Dels från skvallerpress som skrivit att han och Lena Philipsson ska skilja sig, men även från affärspressen.

- I affärspressen har ni bara skrivit om mina aktieförsäljningar och om hur dåligt det går för Odd Molly. Jag har gråtit mig till sömns många nätter, säger Per Holknekt till DI Weekend.

Per Holknekt har sålt nästan alla sina Odd Molly-aktier och därmed fått in runt 30 miljoner kronor. Han är irritterad på att affärspressen hakat upp sig på det.

Han framhåller att Odd Molly ändå gjorde 35 miljoner kronor i vinst de tre första kvartalen 2011 och att företaget bidrar med många skattemiljoner till Sverige.

- Jag förstår faktiskt inte hur folk kan tycka att det vi gör är så dåligt. Det är svåra tider för alla i modebranscen just nu, säger Holknekt till DI Weekend.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Per Holknekt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.