Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Jag har läst om Trump varje dag i år – undantagslöst dumma nyheter”

Publicerad: 21 december 2017, 15:52

Daniel Hallberg, Pia Rehnquist och Kenneth Danielsson.

Nu gör vi bokslut för 2017. Den här gången får Sydsvenskans chefredaktör Pia Rehnquist, King-ad:n Daniel Hallberg och Group M:s vd Kenneth Danielsson tycka till.


Ämnen i artikeln:

Kenneth DanielssonPia RehnquistDaniel Hallberg

Pia Rehnquist, chefredaktör Sydsvenskan

Årets mest samtida: ”Grotesco. Ett par av avsnitten är riktigt, riktigt bra.”

Årets ängsligaste: ”Svenska politiker. De ska visa en riktning, inte gå dit väljarna svajar för tillfället.”

Årets upplevelse: ”Att våra tidningar HD och Sydsvenskan (och fler med oss) har betydligt fler prenumeranter nu än för ett år sedan. Heja oss!”

Årets klyscha: ”Uppenbarligen: ’Sverige är ett jämställt land’"

Årets story: ”Sydsvenskans om en av landets största bostadsrättsföreningar som plundrats på minst 100 miljoner kronor av sin ordförande. Han verkar ha använt pengarna till att bygga upp en verksamhet utomlands. Hela historien är som ett filmmanus med otroligt pikanta detaljer.”

Årets reklam: ”Jag gillar Försvarsmaktens ’Vi låter Sverige vara i fred’”

Årets dumhet: ”Att höga mediechefer inte ställer upp på viktiga intervjuer.”  

Årets drama: ”Hela #metoo-vågen. Nu gäller det att hålla i principfrågan även under 2018.”

Nästa år lovar jag: ”Att vara snäll. Snällhet är en underskattad ledaregenskap.”

Det ska jag göra i jul: ”Äta pepparkakor (se ovan)”

Daniel Hallberg, ad, King  

Årets mest samtida: ”En bekant erkände att han länge kallat sig bisexuell för att få någon sorts kredd. Men att han egentligen är hundra procent hetero och helt ointresserad av killar. Det tycker jag kändes talande för samtiden.”  

Årets ängsligaste: ”Att sparka Kinberg Batra tror jag var mer ängsligt än smart”

Årets upplevelse: ”Petrina Solanges stand up, Knausgårds bok om våren, Migos album ’Culture’”  

Årets klyscha: ”Att det alltid finns en vinkel för att bli arg och upprörd”

Årets story: ”Metoo. Är till hälften lättad att sanningen äntligen kommer fram efter allt mina kvinnliga vänner och släktingar berättat genom åren, och till hälften ledsen över världen vi lever i.”  

Årets reklam: ”Röda korsets insamlingsfilm för Syrien-krisen, med Sinatras ”Let it snow”. (Om man ska vara noga kom den julen 2016 men det var ju i år den uppmärksammades)”

Årets dumhet: ”Jag har sett och läst om Donald Trump varje dag i år, undantagslöst dumma nyheter. Han är ju given som årets dumhet.”  

Årets drama: ”Ordväxlingen mellan Trump och Kim Jong-Un har skrämt mig på riktigt. Har följt dramat med fasa och haft svårt att somna. Känns som två könslostyrda barn hamnat i bråk med varsin kärnvapen-arsenal.”  

Nästa år lovar jag: ”Att skriva mer. Bara för att det är meditativt.”  

Det ska jag göra i jul:  ”Skriva manus för talkshowen jag gör med Kristian Luuk på Scalateatern i vår.”

Kenneth Danielsson, vd, Group M

Årets mest samtida:
”Amanda Oxell, Wavemaker”

Årets ängsligaste: ”Anders Ericson, Sveriges Annonsörer"

Årets upplevelse: “Mindshare´s HUDDLE for GOOD om Purpose driven marketing”

Årets klyscha: ”Inte alla män”

Årets story: ”#metoo”

Årets reklam: ”Där livet händer. IKEA”

Årets dumhet: ”Facebooks sifferstrul”

Årets drama: ”Sofia Olsson Olsén och Aftonbladet”

Nästa år lovar jag: ”Att fiska mer”

Det ska jag göra i jul:
”Åka skidor och äta grönkål ”

Håll koll på Resume.se under julhelgen för enkäter med fler branschprofiler.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News