Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Jazzklubben Fasching väljer reklambyrå

Publicerad: 16 januari 2013, 08:01

Jazzklubb Fasching har valt att samarbeta med Stockholmsbyrån Infobahn.
– Att få jobba tillsammans med ett så pass anrikt och berömt ställe som Fasching känns otroligt spännande, säger Ola Gårdevall på Infobahn


Under förra året började Fasching leta efter en tänkbar samarbetspartner för att främst se över jazzklubbens digitala kommunikation.

De kom i kontakt med Infobahn reklambyrå som bland annat har ligger bakom Fotografiska Museets hemsida.

Infobahn kommer i första ledet att se över Faschings hemsida och övriga digitala kanaler, för att i långa loppet locka fler besökare och bredda målgruppen. Arbetet sätter i gång i början av 2013.

– En byrå med rätt känsla! Infobahn har stora visioner och samtidigt fötterna på jorden. De förstår vår verksamhet och delar vårt intresse för musik och kultur. Vi ser fram emot samarbetet med denna kunniga och kreativa byrå - och vi är otroligt nyfikna på resultatet!”, säger Karin Sävström, kommunikationschef på Fasching.

Jazzklubb Fasching invigdes 1977 och är idag Skandinaviens största arrangör av jazz. Klubben listas av det amerikanska jazzmagasinet DownBeat som ett av världens 150 mest betydelsefulla jazzhak.

Infobahn reklambyrå grundades 1990 och har idag 11 anställda. Bland kunderna finns bland annat Texas Longhorn, Destination Lofsdalen, Restaurang Ljungren, FM Mattsson och Xylem.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.