Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 7 juni 2012, 09:59
Tidningsformgivaren John Bark blir delägare i Realtid och går även in som CD på heltid.
Foto: Jens Gustafsson.
Realtid vill ta in fem miljoner i den pågående nyemissionen. Nu investerar den kända formgivaren John Bark i nybildade Realtid Media och börjar även där som Creative Director.
För en månad sen startade Realtid ett nytt bolag. Samtidigt som sajtens förra ägare Alternativ Media avslutade sin företagsrekonsstruktion vill man ta in fem miljoner kronor i en nyemission.
Deigngurun John Bark investerar i den pågående nyemissionen och blir delägare samtidigt som han kommer att påbörja ett heltidsuppdrag för Realtid Media som Creative Director med start 2013.
Samarbetet med tidningsgurun inleddes redan 2003:
– Jag har varit med sedan starten både vad gäller formgivning och projektledning. Jag är väl förtrogen med Realtid Media, dess position och dess produkter. Jag ser en stor potential i bolaget och ser fram emot den resa vi har framför oss, säger John Bark i en kommentar.
John Bark har jobbat med redaktionell förnyelse med uppdrag för bland andra Dagens Nyheter, Helsingin Sanomat, nyhetsmagasinet Fokus och kanadensiska Financial Times.
2011 startade han magasinet Om:magasin för Esquire Magazine samt varit delaktig i en omgörning av Washington Post:
- Verksamheten är expansiv och vi planerar bland annat att ge ut sju upplagor av vårt magasin Industrirapport 2013. John Bark är en av de skickligaste yrkesmännen i svensk media. Det är en ära att John vill bli delägare i bolaget, säger Realtid Medias vd Jonas Wiven-Nilsson i en kommentar.