Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

John Bark in som CD på Realtid

Publicerad: 7 Juni 2012, 09:59

Tidningsformgivaren John Bark blir delägare i Realtid och går även in som CD på heltid.

Foto: Jens Gustafsson.

Realtid vill ta in fem miljoner i den pågående nyemissionen. Nu investerar den kända formgivaren John Bark i nybildade Realtid Media och börjar även där som Creative Director.


Ämnen i artikeln:

Jonas Wiwen-NilssonJohn BarkRealtid

För en månad sen startade Realtid ett nytt bolag. Samtidigt som sajtens förra ägare  Alternativ Media avslutade sin företagsrekonsstruktion vill man ta in fem  miljoner kronor i en nyemission.

Deigngurun John Bark investerar i den pågående nyemissionen och blir delägare  samtidigt som han kommer att påbörja ett heltidsuppdrag för Realtid  Media som Creative Director med start 2013.

Samarbetet med tidningsgurun inleddes redan 2003:
– Jag har varit med sedan starten både vad gäller formgivning och  projektledning. Jag är väl förtrogen med Realtid Media, dess position  och dess produkter. Jag ser en stor potential i bolaget och ser fram  emot den resa vi har framför oss, säger John Bark i en kommentar.

John  Bark har jobbat med redaktionell förnyelse med uppdrag för bland andra  Dagens Nyheter, Helsingin Sanomat, nyhetsmagasinet Fokus och  kanadensiska Financial Times.

2011 startade han magasinet Om:magasin för Esquire Magazine samt varit delaktig i en omgörning av Washington Post:
- Verksamheten är expansiv och vi planerar bland annat att ge ut sju  upplagor av vårt magasin Industrirapport 2013. John Bark är en av de  skickligaste yrkesmännen i svensk media. Det är en ära att John vill bli  delägare i bolaget, säger Realtid Medias vd Jonas Wiven-Nilsson i en  kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.