Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Ju smörigare desto bättre”

Publicerad: 1 Februari 2012, 10:25

Burger Kings "Valentine's meal"

Foto: Kampanjbild

Burger King lanserar ett rabatterat "Valentine's meal", för att få det måste du skicka ett kärleksbrev via Facebook. Shout ligger bakom kampanjen.


Burger King lanserar ett rabatterat Valentine's meal som bara säljs på Alla hjärtans dag. Ju smörigare desto bättre säger devisen. Kampanjen drivs på Facebook där varje hungrig och förälskad själ kan skicka ett så kallat "flam-o-gram"- ett ovanligt elektroniskt kärleksbrev och ju mer romantiskt brev desto större rabatt utlovar Burger King- upp till 50 procent.

Inne på Facebooksidan finns fem olika kärleksbrev som avsändaren kan välja att skicka till sin flamma. Brevet postas sedan på mottagarens Facebookvägg. Enligt Facebooksidan ger brev ett minst procentuella rabatt och är inte vidare smörigt medan brev fem är det smörigaste brevet som kan ge halva priset på Burger King. Mealet alla turturduvor kan vinna består av två Whopper meal och passande nog, en dricka med två sugrör.

Reklambyrån Shout ligger bakom kampanjen som lanseras i Sverige, Danmark och Tyskland och MSL sköter deras pr.

— Facebook-kampanjen riktar sig främst till personer i 18-30 års åldern, säger Pontus Caresten, Copywriter på Shout.

—Tanken med "flam-o-grammet" är att göra en rolig Facebookaktivitet, som dessutom driver trafik till våra restauranger, säger Melina Aristiadou, marknadschef på Burger King Sverige.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.