Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Kalling – Lauls nya kalsongmärke

Publicerad: 11 mars 2009, 06:30

Aftonbladets Robert Laul går nu i idrottslegendarerna Björn Borgs och Börje Samlings fotspår. Han lanserar ett eget kalsongmärke: Laul Kalling. Det sker lägligt till premiären av Laul Calling den 27 mars. – Kanske dålig göteborgshumor, men småkul, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Robert Laul

Varför kalsonger?
– Vi ska lotta ut en kalsong per program, numrerad 1 till 11 i rumpan. I samband med utlottningen diskuterar Erik Niva, Jennifer Wegerup och Simon Bank vem som är bästa fotbollsspelaren genom tiderna med nummer två på tröjan – är det Bergomi eller Stig Fredriksson? Och så vidare genom numren 1 till 11. Vi gör ju tio program i vår och lottar ut en kalsong per program, nummer tio behåller jag troligen själv…

Har den en kommersiell framtid?
– Målsättningen är att skapa ett sug kring kalsongen i och med detta och sedan trycka upp i stor skala och sälja lite här och var.

Samlarvärde?
– Den första begränsade editionen med nummer i rumpan kommer naturligtvis att få ett gigantiskt samlarvärde. Björn Borg och Börje Salming i all ära, det här blir något extra.
– Vårt enda problem just nu är att jag själv inte är i skick att stå modell, men kanske kan Fredrik Ljungberg ställa upp? Han har ju gjort det förr, så att säga

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Robert Laul

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.