Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Kan bli årets kampanj och årets annonsör

Publicerad: 26 mars 2012, 14:13

9-10 maj är det StockholmMediaWeek och då koras vinnarna i tävlingen StockholmMediaAward på Chinateatern i Stockolm. Nedan presenteras de nominerade i två av kategorierna.


Ämnen i artikeln:

StockholmMediaWeek

Tävlingen StockholmMediaAwards korar varje år vinnare i kategorierna: Årets kampanj, årets annonsör, årets mediebyrå, årets säljorganisation och årets branschpersonlighet. Juryn har ny utsett de nominerade inom kategorierna årets kampanj och annonsör. Prisutdelningen äger rum på Chinateatern under StockholmMediaWeek den 9-10 maj.

Totalt har tio tävlingsbidrag nominerats i kategorin årets kampanj och fyra i kategorin årets annonsör, de tävlande bidragen bedöms utifrån insikt kring kampanjens målgrupp och marknad, måluppfyllnad, innovation och resultat. Kampanjen ska helst utmana de traditionella medielösningarna.

Nominerade, årets kampanj:
Apoteket, Magkampanjen, OMD (Forsman & Bodenfors)
GB Glace, Säg det med en glass, Mindshare (Wiley/Y&R)
Kanal 5, Wipe Out Winter, Scream (Morgenland, Nyheter24-gruppen)
Mio, The three dimension inspiration campaign, Starcom (Mio Inhouse, Another Agency)
Posten, Kom närmre, iUM och Åkestam Holst
Procter & Gamble, Ariel Fashion Shoot, Saatchi & Saatchi Stockholm, MSL Nordic och MediaCom (Atomgruppen, B-Reel)
Samsung, Äppelmos, Starcom (Spinn Action Marketing, Projector)
Synsam, Offside-Sponsring i Allsvenskan, Starcom (M'Sync, Fuentes, Blue Carrot, Nitton)
Telia, Tittarens jul på TV6, MEC (Bentrovato, MTG Creative Sales)
Kraft Foods, Aladdin Pralinspelet, Starcom (Prime PR, INGO)

Nominerade, årets annonsör:
Ikea
ComHem
SEB
Tele 2

De nominerade i de tre övriga kategorierna, årets mediebyrå, årets säljorganisation och årets branschpersonlighet presenteras inom kort.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

StockholmMediaWeek

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.