Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Kan bli tv-stjärna – i Asien

Publicerad: 7 mars 2012, 11:13

Kjell Bergqvist.

Skådespelaren Kjell Bergqvist kan bli tv-stjärna – i Asien. Formatet "Kjelles smakresa i Asien" , som har premiär på TV3 i kväll, är nära att säljas till Singapore, och fler länder i regionen kan bli aktulla. – Att Silver Media Group också förstår potentialen visar att det här konceptet kan fungera på olika marknader, säger Fredrik Lundberg, programdirektör på MTG TV.


Tomas Åkerstedt på Art89 som producerat programmet jobbade i Singapore under ett år och skapade då kontakter i landets medieindustri. Art 89 och Silver Media Group beslutade att göra projektet tillsammans . Man har sålt formatet till Singapore och ska även bearbeta de övriga länderna som förekommer i programmet – Thailand, Kambodja, Indonesien och Vietnam.

Silver Media Group såg att idén bakom Kjelles smakresa i Asien även kunde fungera lokalt. Att få en utomståendes ögon på den egna kulturen kan både vara underhållande och lärorikt.

– Det här är väldigt roligt både för oss, för Art89 och inte minst Kjell Bergqvist. Idén bakom Kjelles smakresa i Asien är bra och Kjell själv är fantastisk i sin roll. Att Silver Media Group också förstår potentialen visar att det här konceptet kan fungera på olika marknader, säger Fredrik Lundberg, programdirektör på MTG TV.

”Kjelles smakresa i Asien” har premiär på TV3 klockan 21.00 i kväll.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.