Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Kanal5 ger Unilever glassig behandling

Publicerad: 15 April 2009, 11:52

Unilever är första annonsören som tar plats i Kanal5:s nya ”rum” som ingår grafikpaketet som kanalen nyligen lanserade.


Kanal5 har, som ett komplement till traditionella reklamkampanjer, skapat ett utrymme för utvalda annonsörer i sitt nya grafikpaket som rullar mellan formaten.
– Vi kommer att släppa in ett antal annonsörer som vi anser stämmer väl överens med vårt eget varumärke, säger Fredrik Ragell, konceptutvecklingschef, Kanal5.

I praktiken innebär lösningen att Kanal5 skapat ett slags grafiskt visuellt rum där annonsören och Kanal5 samsas om utrymmet för att växeldra sina varumärken.
– Vi ger annonsören relativt fria händer, men det är vi som godkänner slutresultatet, säger Fredrik Ragell.

Resultat blir ett nytt annonsformat som ryms i grafiken.  Dallas är byrån bakom grafiklösningen. Mindshare har skött medieplaneringen.

Unilever är först ut med att testa lösningen som börjar visas från och med i dag.
GB:s Magnum Temptation lanseras under temat ”the royal treatment”, vilket illustreras av att en man som sitter i en tv-stol transformeras till en prins med kungliga attribut när han tar en tugga av glassen med samma namn.
– Unilever kommer att ha utrymmet under tre veckor

Nya annonsörer står på tur, men Fredrik Ragell vill inte berätta vilka det handlar om.
– Men det är varumärken som ligger nära vår målgrupp, säger han.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.