Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 21 februari 2012, 15:48
I slutet av januari skulle utställningen ”Den ganska långa vägen hit” – gjord av Jesper Waldersten och Martin Sköld – ha plockats ned på Grafikens hus.
Men utällningen har förlängts och nu släpper duon en reklamfilm som sprids i sociala medier.
Grafikens Hus brukar vid denna tid på året ha ett snitt på 50 besökare per dag. Men nu har antalet varit uppe i nästan 200 personer per dag på den populära utställningen med grafik av Jesper Waldersten, och musik av Martin Sköld.
Med pr genom sociala medier har duon lyckats dra publik, främst en yngre publik.
Och nu när utställningen förlängs släpper man också en film i sociala medier komponerad av duon.
Projektet att skapa en utställning med Jesper Waldersten inleddes redan under våren 2011 då Jesper Waldersten arbetade i Grafikens Hus verkstad tillsammans med tryckare Siv Johansson
Jesper Waldersten inledde sedan ett samarbete med Kent-medlemmen Martin Sköld där idéerna studsade mellan dem och där bilder gav inspiration till musik och illustration.
Tero Marjamäki