Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

KIA-index vässar erbjudandet

Publicerad: 18 Augusti 2016, 14:06

I dag mäter KIA Index antal besök och sidvisningar. Nu utökar de sin data med parametrar som kön, ålder, utbildning, inkomst, hushållsstorlek och antal barn i hushållet.


Ämnen i artikeln:

Kia-Index

Det är i samarbete med danska AudienceProject som satsningen görs. Tillsammans med dem kommer KIA Index att samla informationen på ett och samma ställe.

– Webben är under konstant förändring och KIA-index måste följa med de trender som gäller. Vi har därför bestämt oss för att addera ännu mer data till alla sajter listade på KIA-index som önskar detta. Inom en snar framtid kommer vi ha en gemensam individvaluta kopplad till besöksstatistiken, förutsatt att de som är listade på KIA-index lägger till detta, säger Peter Mackhé, tillförordnad chef på KIA-Index, i ett pressmeddelande.

Satsningen har gjorts efter att branschen efterfrågat demografidata. I pressmeddelandet välkomnar Markus Hedin, AVM Manager på mediebyrån MEC, initiativet.

– Öppenheten kommer att ge oss värdefull information om vilka profiler som besöker de olika sajterna, vilket är mycket värdefullt när man planerar digitala kampanjer. Det är det som är avgörande när vi skall välja vilka medier vi skall lägga pengarna hos, säger han.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kia-Index

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.