Media
Kinneviks stiftelse sår nya frön
Publicerad: 11 januari 2013, 07:33
Reach for Change går upp med en ny kampanj som ska bidra till att göra tillvaron mer dräglig för barn. YouMe Agency ligger bakom Pin-kampanjen.
KB
Karl-Johan Byttner
Reach for Change är en ideell stiftelse som Kinnevik har grundat och som går ut på att utveckla banbrytande idéer för hur livet kan bli bättre för barn.
Reach for Change har precis som många andra organisationer en egen pin, men den går inte att köpa för pengar.
Stiftelsen går nu upp med en ny kampanj där den bärande tanken är att få alltfler personer att engagera sig i frågan.
Den som kommer med ett frö till en idé kan byta ut denna mot en pin på www.reachforchange.se
Kampanjen pågår under hela januari och ska synas i alltifrån TV3 och TV6 till Lugna Favoriter och Radio 1.
Arbetsgrupp YouMe Agency:
Kundansvarig: Rodrigo Pozo Graviz
Projekt/produktionsledare: Anna Wallin
Copywriter: Martin Johansen
Art director: Kalle Berglind
Final art: Elias Awada
Produktionsassistent: Sanna Andersson
Övriga:
Thelma/Louise, Flickorna Larsson, Bannerboy, Mårten Ryner/Birgitta Martin, Bildinstitutet & Heartland.