Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

KIT blir mediepartner till Way out west

Publicerad: 7 Juni 2018, 08:41

Som mediepartner kommer KIT bland annat att producera en sajt och sociala medierprodukt under varumärket Make No Mark.


Ämnen i artikeln:

KITWay Out West

I mitten av augusti är det dags för den tolfte upplagan av festivalen Way out west i Slottsskogen i Göteborg.

Nytt för i år är att festivalen teamar upp med mediepartnern KIT. Som mediepartner kommer KIT att ta fram en sajt och en sociala medierprodukt med namnet Make No Mark som kommer att lyfta frågan om hållbarhet ur olika perspektiv.

– Vi har länge bevakat hållbarhetsfrågan på KIT och känner oss väl bevandrade och trygga med ämnet. Hållbarhet är viktig för våra läsare och genom samarbetet med Way Out West kan vi nå ut till nya målgrupper som är intresserade av de här frågorna, säger Robert Brännström, chefredaktör på KIT i ett pressmeddelande.

Way out west har länge profilerat sig som en hållbar festival och bland annat serverar man inget kött och har inga mjölkprodukter på området. Festivalen är även ISO-certifierade inom hållbarhet.

– En del av vårt hållbarhetsarbete sker internt i form av processkontroller, avstämningar och löpande justeringar. Förutom detta så behöver vi också arbeta löpande med opinionsbildning och utnyttja vår plattform externt för att lyfta upp och problematisera kring frågor inom nämnda områden. Här tror och hoppas vi verkligen att KIT kan hjälpa oss, säger Peter Björklund, marketing partnership manager på Luger som anordnar festivalen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

KITWay Out West

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.