Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 30 November 2015, 13:27
Kit:s första annons.
Foto: Kit.se
Dags för Kit att skapa intäkter. Bolaget inleder native-annonsering med HarperCollins och glada, badande grisar på Bahamas.
Bonnier Growth pumpade in 50 miljoner kronor i startupen Kit. Mediebolaget har därefter rekryterat en stor redaktion, men utan att ha inbringat intäkter. Förra veckan var det premiär för något som liknar Buzzfeeds native-lösning. Breakit.se är först att rapportera om detta.
I artikeln ”Badande grisar på Bahamas” så gör man reklam för kokboken "Allt blir bättre med bacon" som ges ut av HarperCollins. Texten "Detta är en annons" finns högst upp på bilden.
– Vi alfatestar vår tekniska plattform som bygger på två saker: effekt och precision. Vi försöker förstå vilket innehåll som fungerar och för vilken målgrupp. Vi går upp med ett antal kampanjer, där HarperCollins är en av dem, säger Kit:s medgrundare Peder Bonnier, till Resumé.
Kit har idag runt 30 anställda.