Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Kit:s annonspremiär - med badande grisar

Publicerad: 30 November 2015, 13:27

Kit:s första annons.

Foto: Kit.se

Dags för Kit att skapa intäkter. Bolaget inleder native-annonsering med HarperCollins och glada, badande grisar på Bahamas.


Ämnen i artikeln:

KITAnnonseringAnnonserKampanj

Bonnier Growth pumpade in 50 miljoner kronor i startupen Kit. Mediebolaget har därefter rekryterat en stor redaktion, men utan att ha inbringat intäkter. Förra veckan var det premiär för något som liknar Buzzfeeds native-lösning. Breakit.se är först att rapportera om detta.

I artikeln ”Badande grisar på Bahamas” så gör man reklam för kokboken "Allt blir bättre med bacon" som ges ut av HarperCollins. Texten "Detta är en annons" finns högst upp på bilden.

– Vi alfatestar vår tekniska plattform som bygger på två saker: effekt och precision. Vi försöker förstå vilket innehåll som fungerar och för vilken målgrupp. Vi går upp med ett antal kampanjer, där HarperCollins är en av dem, säger Kit:s medgrundare Peder Bonnier, till Resumé.

Kit har idag runt 30 anställda.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.