Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

KIT:s nya giv – Föräldrar

Publicerad: 27 mars 2018, 11:48

KIT Föräldrar är bolagets senaste satsning.

Efter KIT Mat och KIT Beauty är det dags för nästa varumärke att lanseras i sociala medier: KIT Föräldraskap.


Föräldraskap och graviditet är redan vanligt förekommande ämnen i KIT:s journalistik. Nu tar satsningen nästa steg med den egna kanalen KIT Föräldraskap.

– Vi ser ett stort behov hos vår publik för den journalistik vi gör kring föräldraskapsfrågor. Vi vill erbjuda vettig vägledning i svåra frågor och ser fram emot att kunna slå hål på många av de myter och moralkakor som ofta omger diskussionen kring barn och föräldraskap, säger Erica Lascelles, redaktör på KIT i ett pressmeddelande.

Liksom de andra kanalerna handlar KIT Föräldraskap till stor del om berättande journalistik anpassad för sociala plattformar.

– Vår målgrupp är nyfikna, uppkopplade föräldrar - och blivande föräldrar - som har skyhöga krav på det innehåll de konsumerar. Det känns otroligt spännande att prata med dem om föräldraskap där de befinner sig, nämligen på sociala medier, säger Erica Lascelles i en kommentar.

Anne Kolehmainen, föräldraskapsredaktör, säger i en kommentar:

– När man blir förälder har man tusen frågor. Vi vill besvara dem utan pekpinnar, man ska istället bli peppad av tonen och innehållet. Jag hoppas att KIT Föräldraskap kan ses som ett sansat och smart bollplank utanför kompiskretsen, Redan nu kan du följa KIT Föräldraskap på Instagram: https://www.instagram.com/kit_foraldraskap/

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.