Media
KIT satsar kommersiellt – lanserar Creative Studios
Publicerad: 11 maj 2016, 14:04
Foto: Pressbilder
Creative Studios är KIT:s kommersiella satsning där man ska hjälpa kunderna med innehållsproduktion. Till redaktionen har man rekryterat skribenterna Maria Soxbo och David Stark.
LL
Louise Lindberg
– Vi ser en stor efterfrågan på vår nativeprodukt och kunderna behöver ofta hjälp med sin innehållsproduktion. Med Maria och David på tåget är vi definitivt redo att möta den efterfrågan, säger Peder Bonnier, vd på KIT, i ett uttalande.
Tidigare har Maria Soxbo jobbat som tillfällig chefredaktör på ELLE, men de senaste fem åren har hon frilansat. David Stark kommer senast från Intellecta Corporate och har tidigare under flera års tid jobbat på TT. Med sig kommer de ha Hanna Clason som head of planning and performance, som tidigare ansvarade för displayannonser på KIT.
– Vi är självklart oerhört glada och stolta över att få in två så mångsidiga kommersiella redaktörer som David och Maria. Med dem och Hanna på plats har vi ett kreativt, rutinerat och galet kompetent team som kan guida våra kunder fram till det mest effektiva innehållet, säger Peder Bonnier.