Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Klassiska Kronan får marknadschef från Microsoft

Publicerad: 30 augusti 2013, 06:18

Foto: Pressbild.

Gustaf Ellström blir ny marknads- och försäljningschef hos Kronan Trademark, vilka började med de klassiska Kronan-cyklarna, men har också stort fokus på att utveckla och producerar barnvagnar sedan år 2005. Gustaf Ellström kommer närmast från en roll som medieansvarig på Microsoft.


– Kronan har sakta men säkert etablerat sig som en stabil aktör på den  svenska marknaden, inte minst på barnvagnsmarknaden.  Gustaf får en  viktig roll och blir ansvarig för att utveckla vår  försäljningsorganisation samtidigt som vi får en kommunikationsexpert  med bred erfarenhet av marknadsföring i alla kanaler, säger Marcus  Hjortsberg, vd för Kronan i en kommentar.

Gustaf Ellström är  utbildad ekonom med inriktning på marknadsföring.

Han började som  marknadskoordinator på Microsoft och blev Media Manager år 2011.

Han har  också arbetat för Gant, Ralph Lauren och GlaxoSmithKline.

Gustaf Ellström är  en man med passion för cyklar. Han har cyklat Vätternrundan och har genomfört att antal cykelsemestrar.

Det  är dock inte bara de klassiska Kronan-cyklarna nya jobbet handlar om,  utan planen är också att Kronan ytterligare ska stärka sin position på  barnvagsmarknaden inom såväl som utanför landet.

Barnvagnsbiten står  idag för hela 70 procent av Kronans verksamhet.

Gustaf Ellström  tycker att det ska bli en spännande utmaning att gå från ett större  globalt företag till ett mindre familjeägt bolag – Kronan ägs av  familjen Brunstedt.
– Kronan har ett starkt varumärke och jag ser verkligen fram emot att få vara med och utveckla det, säger han i en kommentar.

Gustaf Ellström tillträder sin nya tjänst den 2 september.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.