Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Knakelibraksuccé för Mårten Andersson

Publicerad: 10 Februari 2014, 10:26

Mårten Andersson.

Foto: Linus Nilsson/TV3.

Komikern Mårten Andersson har mer än fördubblat omsättningen i sitt bolag Knakelibrak. Företaget omsatte 13 miljoner kronor under 2012 och siffran för 2013 landar på 34 miljoner kronor. – Jag är ganska bra på att ta betalt, säger han till Nöjesbladet.


Ämnen i artikeln:

BalubaMårten Andersson

Knakelibrak är verksamt inom tv-format, erbjudande av komiker, filmprojekt och har även en management- och pr-avdelning.

Företaget  kommer att presentera en omsättning på 34 miljoner kronor och ett  rörelseresultat på två miljoner kronor för det gångna året, enligt  Nöjesbladet.

Mårten Andersson menar att helhetslösningar är en förklaring till framgångarna.

–  Det som skiljer dem som har lyckats från dem som inte har gjort det, är  att de har förstått innebörden i ordet showbusiness. Det är show, men  det är också business, säger Mårten Andersson till Nöjesbladet.

Han berättar också hur allt började – han tjänade 30 000 till 40 000 kronor per gig, men saknade en tydlig riktning på sitt liv.
–  Då har du enormt mycket tid där du inte gör någonting. Du behövs  ingenstans. Där befann jag mig och mådde inte bra, säger Mårten  Andersson till Nöjesbladet.

Han vill nu på allvar ta upp konkurrensen med bolag som Baluba och Blixten & Co.

–  Baluba har event och tv, men saknar management, Blixten & Co har  management och live men inte tv. Vi ser vilka stjärnorna är, och vi har  en klubb där vi kan sätta dem, och har tv-program vi kan ha med dem i,  säger han till Nöjesbladet.

Mårten Andersson är också aktuell med  showen ”Under ytan”, som handlar om hur ändrade sitt liv efter att ha  varit berusad och nära att drunkna.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BalubaMårten Andersson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.