Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Kopplingen mellan analogt och digitalt präglar Bizkit Wisely

Publicerad: 3 maj 2011, 11:21

Näst på tur bland de nominerade till årets mediebyrå: Bizkit Wisely. Kopplingen mellan analogt och digitalt präglar en byrå som ser ut att må bra.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Bizkit Wisely-gänget.

Ni ser ut att ha haft ett gott år. Vad ligger bakom?
– Vi ser att intresset för vår arbetsmetod är uppskattad, att vi arbetar med kopplingen mellan analogt och digitalt. Framför allt har vi lyckats knyta till oss nya och roliga kunder, samtidigt som vi har behållit våra gamla, säger Johan Eidmann, vd på Bizkit.

Har någon kund varit särskilt rolig nu under året?
– Nja, det skulle vara de nya kunderna i så fall. De har det varit väldigt roligt och spännande att arbeta med, som exempelvis Red Bull och Hyundai.

Det öde som drabbade Hultsfredsfestivalen var väl lite tråkigare?
– Ja, det får man nog säga. Det är ju alltid tråkigt när det går dåligt för våra kunder. Och delvis är ju vi också inblandade. Det är förstås jättetråkigt.

Ska ni samarbeta med festivalen nu när den återuppstått?
– Nej, vi har valt att inte göra det. Vi tror att någon annan kan göra ett bra arbete.

Vad karaktäriserar er? Är det samarbetet mellan Bizkit och Wisely?

– Ja, det kan man säga. Vår koppling mellan det analoga och det digitala är speciell eftersom vi jobbar med alla delar från de mer traditionella medierna till digitala medieköp, sök och digital produktion. Men dessutom är vi väldigt säljinriktade i vårt kundarbete, vi försöker se till så att de pengar som investeras genererar direkta säljsiffror för våra kunder. Vi försöker arbeta så att det går att slussa personer direkt från till exempel en tv-spot till en hemsida där de kan ta del av ett erbjudande. Och en annan sak när jag tänker efter, vi är väldigt bra på tv.

Hur firar ni om ni vinner?
– Vi får väl dricka lite Red Bull och vodka här på kontoret! Nej, men skämt åsido. Det är väldigt många bra kandidater med i år, så det skulle förstås vara väldigt stort att vinna och då blir det ett rejält firande.

Fakta

Bizkit startade 2001, Wisely startade 2007. Byråerna är helintegrerade och har samma ägare. I dag är det 32 personer på Bizkit Wisely.
Vd på Bizkit är Johan Eidmann. Vd för Wisely är Kenneth Danielsson.
Senaste årets byråintäkt ligger på 42 miljoner kronor.
Bland kunderna finns bland annat Preem, SJ, Astra Zeneca, Dressmann, Cubus och Stockholmsmässan.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.