Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 3 oktober 2012, 16:06
Bonnier Tidskrifters titlar tappar sammanlagt 389 000 läsare i Orvesto Konsument 2012:2 ett ras på 8,5 procent. Topphälsa är undantaget som ökar med tolv procent.
Ämnen i artikeln:
Orvesto KonsumentBonnierkoncernen visade förlustsiffror på 100 miljoner kronor under årets första sju månader. I våras tillkännagav Bonnier Tidskrifters ledning att förlaget måste banta personalstyrkan med totalt 70 tjänster.
Nu kommer nästa hårda sanning för Bonnier Tidskrifter. I Orvesto Konsument 2012:2 tappar förlagets titlar sammanlagt 389 000 läsare jämfört med motsvarande period i fjol, en sänkning med 8,5 procent.
Bland de största rasen märks Veckans Affärer. Affärstidningen har tappat 26 000 i räckvidd, ett ras på 28 procent.
Ett undantag som går emot den dystra trenden är tidningen Topp Hälsa som växt med tolv procent.
Även Aller Media upplever en tuff tid i skuggan av Chics nedläggning. Café rasar mest med 18 procent följt av Femina och Se & Hör som minskar med 12 procent i räckvidd.
I Forma Publishing Group minskar Hälsa, Hus & Hem och Icakuriren med 6 procent.
Ämnen i artikeln:
Orvesto Konsument