Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Kräftgång för Bonnier Tidskrifter

Publicerad: 3 oktober 2012, 16:06

Bonnier Tidskrifters titlar tappar sammanlagt 389 000 läsare i Orvesto Konsument 2012:2 ett ras på 8,5 procent. Topphälsa är undantaget som ökar med tolv procent.


Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Bonnierkoncernen visade förlustsiffror på 100 miljoner kronor under  årets första sju månader. I våras tillkännagav Bonnier Tidskrifters  ledning att förlaget måste banta personalstyrkan med totalt 70 tjänster.  

Nu kommer nästa hårda sanning för Bonnier Tidskrifter. I Orvesto  Konsument 2012:2 tappar förlagets titlar sammanlagt 389 000 läsare  jämfört med motsvarande period i fjol, en sänkning med 8,5 procent.

Bland de största rasen märks Veckans Affärer. Affärstidningen har tappat 26 000 i räckvidd, ett ras på 28 procent.

Ett undantag som går emot den dystra trenden är tidningen Topp Hälsa som växt med tolv procent.

Även Aller Media upplever en tuff tid i skuggan av Chics nedläggning.  Café rasar mest med 18 procent följt av Femina och Se & Hör som  minskar med  12 procent i räckvidd.

I Forma Publishing Group minskar Hälsa, Hus & Hem och Icakuriren med 6 procent.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.