Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Kraftig annonsökning för LinkedIn

Publicerad: 2 maj 2014, 11:35

Den sociala nätverkstjänsten Linkedin räknar med att 2014 blir året där en majoritet av trafiken kommer från smarta telefoner och surfplattor. Rapporten för det första kvartalet visar att den mobila delen redan är uppe i 43 procent och att man har växt på annonssidan med 36 procent.


Ämnen i artikeln:

Linkedin

Jeff Weiner, vd på Linkedin, menar att en mobilisering av bolaget  tekniska infrastruktur är en av bolagets viktigaste prioriteringar för  året, enligt Adweek.

LinkedIn omsatte 473 miljoner dollar under det  senaste kvartalet, vilket var en ökning med 46 procent i förhållande  till motsvarande kvartal under förra året.

Annonsering står för den  minsta delen av LinkedIns intäkter (22 procent eller 102 miljoner  dollar), men just den biten växer snabbt i takt med att bolaget har allt  större fokus på att erbjuda marknadsföringsverktyg åt olika varumärken.  

LinkedIn har bland annat släppt ett ”Content Marketing Score” som  gör att varumärken kan följa hur mycket en postning har spritt sig i  nätverket.

Annonsbiten växte med 36 procent i förhållande till  motsvarande kvartal under förra året.

LinkedIN har idag 300 miljoner  medlemmar och 142 miljoner unika besökare per månad.

Antalet medlemmar  har växt med 36 procent på ett år.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Linkedin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.