Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Kristoffer Triumf i podd-samarbete med Volvo

Publicerad: 8 Februari 2017, 12:49

Foto: Faksimil

Kristoffer Triumfs "Värvet" är en av Sveriges mest populära poddar. Nu inledar han ett samarbete med Volvo Cars. Samarbetet är en del av Volvos senaste kampanj "The Get Away Car".


Ämnen i artikeln:

Kristoffer TriumfAnimalVolvo CarsPodcasts

Förra veckan lanserade Volvo sin nya kampanj "The Get Away Car". Med inspiration från den brittiska zenfilosofen Alan Watts tal "Live Fully Now" ville man visa att deras nya V90 Cross Country var rätt bil för en givande fritid.

Nu lanseras nästa steg i kampanjen. I en serie podcasts och filmer kommer podcast-profilen Kristoffer Triumf att möta människor som på något sätt lämnat en karriär för att istället satsa på deras passioner.

– Vi är inte ute efter att uppmana någon till att säga upp sig från sitt arbete eller att bryta med sitt nuvarande liv. vi vill istället inspirera människor till att omprioritera sin att-göra-lista för att få tid över till att göra det man brinner för; med andra ord hitta en balans mellan arbete och fritid. Och i "Live Fully Now" möter Kristoffer Triumf personer som har haft modet att stuva om i vardagspusslet för att få tid att göra det de verkligen älskar, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

Volvo har i en internationell undersökning visat att just svenskar önskar att de kunde lägga mer tid åt sina fritidsintressen och framförallt utomhusaktiviteter.

Först ut i intervjuserien är Mark Watts och Louise Östberg. Watts pratar om sin fars, Alan Watts, livsverk och värderingar medan Östberg berättar om varför hon valde att göra 365 äventyr på ett år och lämnade Lidingö för Funäsdalen.

I kommande avsnitt kommer Triumf att intervjua snowboardproffset Tove Holmgren och stjärnkocken Magnus Nilsson, som driver restaurangen Fäviken Magasinet.

Filmerna och poddarna är producerade av reklambyrån Animal och produktionsbolaget Swim Club (f.d Rebel Studios) tillsammans med Kristoffer Triumf.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.