Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Kundfavoriter tre år i rad

Publicerad: 30 Maj 2011, 09:50

IK Stockholm har vunnit kategorin direktmarknadsföring tre år i rad. Byrån är nominerad även i år och har alltså chansen på en fjärde titel.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011IK Stockholm

IK Stockholm på förra årets KBB-utdelning. Foto: Björn Elgstrand.

Hur var 2010?
– Det var ett händelserikt år. Vi fick många nya kunder och nya anställda. Vi hade inte heller någon dipp under 2009 säger vd Magnus Nyström.

Då står man rustade på ett annat sätt?
– Ja, det får man säga.

Hur känns nomineringen?
– Det kan ju bli fjärde gången på raken nu. Det känns fantastiskt, med tanke på att det betyder att kunderna är nöjda. KBB-vinster är bra att ha i sin portfolio.

Några särskilda kampanjer under året som du vill pusha för?
– Nyligen har vi bland annat kört kampanjer för TDC och Mysafety. Än vet vi för lite om vilken effekt de har fått, men de väckte stort engagemang internt. Dessutom är det bra kampanjer. I TDC-kampanjen ingick bland annat en Sifoundersökning om hur IT-lösningarna påverkar medarbetarna.

– I dag går dessutom vår nya film för Amnesty upp. 1 minut som också är uppdelad i 20-sekundersbitar. Det är den första filmen vi gör för dem. Filmens teman är censur, tortyr och dödsstraff. En stark film.

Hur ska ni behålla positionen?
– Vi ska fortsätta på samma spår. Vi får arbeta tillsammans. Men också utvecklas.

Om ni vinner, hur firar ni då?
– Det blir mycket champagne!

Fakta

Byrån grundades 2002. Anställda: 22 personer.

Vd är Magnus Nyström.

Senaste byråintäkt: 19 miljoner.

Exempel på kunder: UC, Danske Bank, Svensk form, Bring, Fortifikationsverket, The Phone House.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011IK Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.