Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 3 April 2012, 09:28
En kvinna jagar chocklad i ett antal världsmetropoler. Lowe Brindfors nya digitala Magnumkampanj är ett spel som ska lanseras på 26 marknader världen över. Det webbaserade spelet Magnum Pleasure Hunt 2 Across the Globe är en del av lanseringen av den nya glassen Magnum Infinity.
I spelet jagar en kvinna choklad genom New York, Paris och Rio de Janeiro.
Microsoft Bings Streetview är spelplan och flera kända varumärken som Bvlgari, Quiksilver, KLM och Hotel Fasano i Rio dyker upp under resans gång, enligt ett pressmeddelande.
Petter Lublin och Patrik Westerdahl är ansvariga kreatörer bakom idén.
– Förra året var idén att jaga choklad över internet, den här gången har vi gjort verkligheten till spelplan. Vi skickade iväg en fotograf som plåtade 6500 stillbilder i New York, Paris och Rio. Sedan återskapades delar av varje stad in i minsta detalj i 3D, säger duon i en kommentar och fortsätter:
– Huvudrollen spelas av en fransk balettdansös. Hon fick göra mer än 60 olika rörelser, som vi använde för att göra hennes digitala karaktär så realistisk som möjligt. Vi hade också statister som stod stilla i timmar för att vi skulle få rätt vinklar.
Föregångaren Magnum Pleasure Hunt Across the Internet var lockade drygt sju miljoner besökare.
Magnum Pleasure Hunt 2 Across the Globe är producerat av B-Reel.
Magnum är Unilevers största glassmärke.
Team:
Creative Director: Patrik Westerdahl och Petter Lublin
Copywriter: Henrik Haeger
Web Designer: Ellinor Bjarnolf och Rasmus Sjöborg
Strategy Director: Oscar Erlandsson
Projektledare: Tina Jarlerud
Digital Producent: Lisa Flacké och Sofia Jönsson
Produktionsledare: Jessica Nordlund och Emma Branting
Technical Producer: Tobias Löfgren
Produktion: B-Reel/B-Reel Films
Ljud: Plan8
Uppdragsgivare:
Mick van Ettinger: Global Senior Vice President, Magnum
Sophie Galvani: Global Brand Development Director, Magnum
Alper Eroglu: Global Senior Brand Development Manager, Magnum Digital and Social Media
Camilla Scognamiglio: Global Assistant Brand Development Manager, Magnum Digital & Social Media
Magnus Helander