Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

L'Oréal väljer Klintberg Niléhn

Publicerad: 21 november 2012, 14:18

Mårten Niléhn och Elin af Klintberg.

Foto: Pressbild.

L’Oréal Paris har efter en omfattande upphandling valt Klintberg Niléhn som redaktionell partner när man i februari 2013 lanserar kundtidningen Closeup över hela Norden.


Ämnen i artikeln:

Klintberg NiléhnL'Oréal

– Det här är en av våra största marknadsföringssatsningar någonsin på  nordisk basis och därför var det extra viktigt för oss att hitta en  samarbetspartner som kan leva upp till våra höga kvalitetskrav och klara  en sådan omfattande produktion. Klintberg Niléhn hade det bästa  upplägget och erbjudandet, säger Erika Bennerholt, nordisk marknadsdirektör för L’Oréal Paris i en kommentar.

Upplagan för Closeup kommer bli drygt en miljon exemplar fördelat över  Sverige, Norge, Danmark och Finland. Closeup kommer att finnas i butiker och  varuhus med L’Oréal Paris sortiment men även gå som bilaga i några av  de största kvinnotidningarna i Norden.

– Vi kommer att skapa stor magasinskänsla på relativt få sidor och jobba  med några av Nordens vassaste skribenter, fotografer och illustratörer  inom skönhet, säger Elin af Klintberg, creative director på Klintberg  Niléhn i en kommentar.

Elin af Klintberg sa upp sig som chefredaktör för Plaza Magazine  tidigare i år för att tillsammans med Mårten Niléhn, senast chefredaktör  på Residence, och Egmont ta upp kampen med de stora  kundtidningsförlagen.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Klintberg NiléhnL'Oréal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.