Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 21 november 2012, 14:18
Mårten Niléhn och Elin af Klintberg.
Foto: Pressbild.
L’Oréal Paris har efter en omfattande upphandling valt Klintberg Niléhn som redaktionell partner när man i februari 2013 lanserar kundtidningen Closeup över hela Norden.
– Det här är en av våra största marknadsföringssatsningar någonsin på nordisk basis och därför var det extra viktigt för oss att hitta en samarbetspartner som kan leva upp till våra höga kvalitetskrav och klara en sådan omfattande produktion. Klintberg Niléhn hade det bästa upplägget och erbjudandet, säger Erika Bennerholt, nordisk marknadsdirektör för L’Oréal Paris i en kommentar.
Upplagan för Closeup kommer bli drygt en miljon exemplar fördelat över Sverige, Norge, Danmark och Finland. Closeup kommer att finnas i butiker och varuhus med L’Oréal Paris sortiment men även gå som bilaga i några av de största kvinnotidningarna i Norden.
– Vi kommer att skapa stor magasinskänsla på relativt få sidor och jobba med några av Nordens vassaste skribenter, fotografer och illustratörer inom skönhet, säger Elin af Klintberg, creative director på Klintberg Niléhn i en kommentar.
Elin af Klintberg sa upp sig som chefredaktör för Plaza Magazine tidigare i år för att tillsammans med Mårten Niléhn, senast chefredaktör på Residence, och Egmont ta upp kampen med de stora kundtidningsförlagen.
Linus Fremin