Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Lagerhaus satsar på eget magasin

Publicerad: 20 mars 2013, 10:49

Inredningskedjan Lagerhaus tar ett nytt steg i sin marknadsföringsoffensiv. Nu släpper man för första gången en kundmagasin producerad den retailspecialiserade contentbyrån Make Your Mark. Magasinet "Happy" kommer ut i slutet av veckan.


Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Lagerhaus har 30 000 följare på Facebook och 6000 på Instagram. Inredningskedjan har märkt av en större efterfrågan på inspiration. Nu har inredningskedjan tagit hjälp av Make Your Mark och släpper ett inspirationsmagasin i slutet av vecka tolv.

– Det är en drömkund som ligger i startblocken för flera stora projekt. Det är rätt i tiden för Lagerhaus att satsa på ett eget magasin, säger Sonja Björk kreativ chef på Make Your Mark till Resumé.

Magasinet, med namnet Happy, innehåller inredningstips, idéer och inspiration, Den består också av stilsäkra profiler, presentation av den egna designavdelningen och smakprov från Lagerhaus kommande sortiment.

– Vi är kända för att ha butiker fyllda av roliga och praktiska prylar. Under våren utökar vi vårt sortiment med mindre möbler och lite mer sobra färgpaletter allt enligt rådande trend, säger Johanna Cargioli, marknads- och konceptchef på Lagerhaus.

Det här är första resultatet i samarbetet med Make Your Mark som ligger bakom produktioner för bland annat KappAhl, Synologen, Åhléns och Statoil. Det finns planer på en kontinuerlig satsning med fler magasin. Happy kommer i första hand att distribueras i Lagerhaus butiker.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.