söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Lagerhaus satsar på eget magasin

Publicerad: 20 mars 2013, 10:49

Inredningskedjan Lagerhaus tar ett nytt steg i sin marknadsföringsoffensiv. Nu släpper man för första gången en kundmagasin producerad den retailspecialiserade contentbyrån Make Your Mark. Magasinet "Happy" kommer ut i slutet av veckan.

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Lagerhaus har 30 000 följare på Facebook och 6000 på Instagram. Inredningskedjan har märkt av en större efterfrågan på inspiration. Nu har inredningskedjan tagit hjälp av Make Your Mark och släpper ett inspirationsmagasin i slutet av vecka tolv.

– Det är en drömkund som ligger i startblocken för flera stora projekt. Det är rätt i tiden för Lagerhaus att satsa på ett eget magasin, säger Sonja Björk kreativ chef på Make Your Mark till Resumé.

Magasinet, med namnet Happy, innehåller inredningstips, idéer och inspiration, Den består också av stilsäkra profiler, presentation av den egna designavdelningen och smakprov från Lagerhaus kommande sortiment.

– Vi är kända för att ha butiker fyllda av roliga och praktiska prylar. Under våren utökar vi vårt sortiment med mindre möbler och lite mer sobra färgpaletter allt enligt rådande trend, säger Johanna Cargioli, marknads- och konceptchef på Lagerhaus.

Det här är första resultatet i samarbetet med Make Your Mark som ligger bakom produktioner för bland annat KappAhl, Synologen, Åhléns och Statoil. Det finns planer på en kontinuerlig satsning med fler magasin. Happy kommer i första hand att distribueras i Lagerhaus butiker.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev