Media
Lågkonjunkturen slår mot tv-marknaden: Flera annonsörer har dragit ned till noll
Publicerad: 29 augusti 2023, 13:28
Foto: Sitade
Marknaden för reklam-tv har fallit med över tio procent hittills under 2023. Resumés sammanställning visar att flera stora annonsörer minskat sina tv-investeringar kraftigt – andra använder en omvänd strategi.
Ämnen i artikeln:
MarknadsföringLågkonjunkturens effekter på den svenska annonsmarknaden blir allt tydligare. Under årets andra kvartal sjönk intäkterna dubbelt så mycket som det första enligt IRM:s siffror, med minskade medieinvesteringar på 3,3 procent
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.