Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 19 december 2013, 08:57
Kristoffer Triumf
Foto: Pressbild Blixten & Co
Kristoffer Triumf har slutit avtal med Cloetta om att ha Läkerol som ny huvudsponsor för podcasten"Värvet" första halvåret 2014. Det är första gången som Skandinaviens största intervju-podcast har ett så långtgående samarbete med en sponsor.
"Värvets" upphovsman Kristoffer Triumf har letat efter en lämplig långvarig sponsor under en längre tid.
– Jag är superstolt över att vi rott i hamn Läkerol som "Värvets" huvudsponsor. Jag hörde av mig till Fredrik Sjöström på Cloetta för över ett år sedan, för jag var oerhört avundsjuk på Svenska standupgalan som hade ett samarbete med Läkerol. Det skulle ju sitta som hand i handske – jag får ju också people att talk, säger Kristoffer Triumf i ett pressmeddelande.
– Vi är mycket glada över sponsorsamarbetet med Kristoffer Triumf och "Värvet", som är den historiskt första podcasten som Läkerol sponsrar. "Värvet" med Triumfs egenartade sätt att lyssna av och ställa intressanta frågor passar perfekt med Läkerols payoff "makes people talk", säger Fredrik Sjöström, Event & Sponsorship / Digital Manager på Cloetta som äger Läkerol i en kommentar.
Tidigare har "Värvet", är en av Sveriges största podcasts med över 10 miljoner nedladdningar, haft samarbeten med bland annat Brothers och Sony Xperia.
I "Värvet" har programledaren Kristoffer Triumf har intervjuat över 100 intressanta personer. Däribland Per Gessle, Sissela Kyle och Henrik Schyffert.