Media
Lanserar plattform för Share of Search Analytics
Publicerad: 16 juni 2023, 08:53
I samarbete med MyTelescope släpper Ocean Outdoor Nordics en plattform som utvärderar kommunikationsinsatsers effekt genom att titta på korrelationen mellan sökandel (Share of Search) och marknadsandel.
Hostoriskt har utomhusaktörerna levererat massräckviddsdata. Nu kommer Ocean Outdoor Nordics tillhandahålla annonsörer och byråer en heltäckande översikt som inkluderar historik såväl som aktuell data vilken är en tydlig indikator för framtida försäljning och marknadsandelar, berättar Ocean Outdoors nordiska marknadschef Jesper Albansson i ett pressmeddelande.
– Genom lanseringen av den här plattformen möjliggör vi tillgång till kraftfulla analyser och underlag till effektiva marknadsföringsstrategier.
I samarbete med MyTelescope Ocean Outdoor Nordics att erbjuda en lösning som levererar data på hur efterfrågan påverkats av media- och marknadsföringsinvesteringar.
– Precis som Google Analytics förvandlade webbsanalys med sitt erbjudande, överbryggar vi nu gapet mellan CFO och CMO genom att tillhandahålla ett gemensamt språk för marknads- och ekonomiavdelningar och visa hur en effektfull varumärkesnärvaro översätts till ekonomiska resultat, säger Rodrigo Pozo Graviz, vd MyTelescope i en kommentar till samarbetet.