Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Lantmännens nya tidning

Publicerad: 27 September 2012, 07:04

Foto: Adam Haglund/Apelöga

Contentbyrån Spoon ligger bakom Lantmännens nya interntidning Field to Fork. De har tagit fram ny redaktionell plattform, nytt namn och ny design.


Ämnen i artikeln:

LantmännenSpoon

Lantmännen, med varumärken som Axa, Kungsörnen och Kronfågel, har  tidigare producerat sin tidning internt, men när kommunikatören, tillika  Field to Forks chefredaktör, Eva Willstrand tillträdde på Lantmännen i  våras fick hon i uppdrag att uppdatera medarbetartidningen både  utseende- och innehållsmässigt. Spoon vann uppdraget.

– Valet föll på Spoon av flera skäl. De presenterade ett helhetstänk och  ett upplägg som verkligen kändes nytt, fräscht och kreativt samtidigt  som det ”andades” Lantmännen. De var lyhörda för uppdraget och vågade ta  ut svängarna ordentligt utan att göra avkall på det som är angeläget  för oss, säger Eva Willstrand i en kommentar.

Field to Fork ges ut fyra gånger per år på svenska, engelska och danska  till 10 000 medarbetare och ska öka kunskapen om företaget och  gemenskapen bland alla anställda i Lantmännens alla bolag i Sverige,  Danmark, Polen, England och ett flertal andra länder.

– Vi är mycket glada över att få arbeta ihop med Lantmännen. Det är ett  företag med mängder av intressanta varumärken och en modern och fräsch  affärsidé och samtidigt en lång och framgångsrik historik. Det har varit  väldigt roligt att skruva upp deras redan alldeles utmärkta  publikation, säger Anders Ribba, vd på Spoon.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

LantmännenSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.