Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Läsarna: Expressen mest oseriös i svensk media

Publicerad: 13 September 2012, 08:09

Thomas Mattsson, chefrredaktör för Expressen..

Kvällstidningarna döms hårt av läsarna i Yougovs varumärkesundersökning. Expressen anses vara det mest oseriösa mediet, tätt följt av Aftonbladet. Det skriver Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

YougovThomas MattssonExpressen

I Yougovs varumärkesundersökning har respondenterna själva fått sätta fingret på de viktigaste egenskaperna som beskriver mediebranschen. Sedan fick 2000 respondenter svara på vilka egenskaper de kopplade till olika varumärken inom svensk media.

I kategorin "oseriös" hamnar Expressen i topp. 40 procent av de tillfrågade knöt samman Expressen med attributet "oseriös". Aftonbladet hamnade på andra plats med 39 procent.

Resumé söker Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen.

Yougovs varumärkesundersökning

Kunnig
SVT
Sveriges Radio
Dagens Industri

Informativ
Google
Lokalpress
SVT

Snabb
Google
Metro
Facebook

Mångsidig
Google
Sveriges Radio
SVT

Pålitlig
SVT
Sveriges Radio
Dagens Industri

Underhållande
Kanal 5
TV4
TV3

Oseriös
Expressen
Aftonbladet
TV3

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev