Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Lendo lanserar ny plattform och byter logga

Publicerad: 20 Juni 2018, 12:33

Foto: Pressbild

Lånegivaren Lendo ska etablera sig på den europeiska marknaden. Nu växlar bolaget upp genom att byta logga och lansera en ny plattform.


Ämnen i artikeln:

LendoSchibsted

Lendo har siktet inställt på att ha en ledande positon på europeiska marknader. I samband med detta förnyar man varumärket genom att satsa på ökad användarvänlighet med uppdaterad logga, produkt och plattform.

Lendo är ett av Schibsteds starkaste tillväxtbolag och under de senaste tre åren har bolaget mer än dubblat sin omsättning.

Hanna Neidermark, vd på Lendo, tror att framgångarna beror på företagets tydlighet kring det man erbjuder kunderna.

– Vårt mål är att tjänsten ska vara enkel, smidig och tydlig. Den ska också visa vår seriositet och skapa förtroende. 80% av våra kunder går igenom en hel ansökan på egen hand och den siffran hoppas vi ska växa ytterligare i och med uppdateringen av plattformen och gränssnittet, säger Hanna Neidermark i en kommentar.

Lendos gamla symbol har bytts ut mot en pratbubbla för att på ett bättre sätt symbolisera bolagets affärsområden.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

LendoSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.