Media
Life of Svea satsar programmatiskt
Publicerad: 27 september 2017, 08:45
Sajterna Familjeliv, Allt för Föräldrar, Min Bebis och Familjepaketet går samman under i mediehuset Life of Svea. De tecknar samtidigt ett nytt avtal med PubMatic för att stärka sitt programmatiska erbjudande.
Ämnen i artikeln:
ProgrammaticSajterna ägs sedan tidigare av Peter Scheffer Group, som nyligen förvärvade Modern Women Media från Stampen.
Enligt Life of Svea bildar sajterna tillsammans det största räckviddspaketet online mot kvinnor mellan 20 och 45 år. Den programmatiska lösningen levereras av PubMatic.
– För vårt programmatiska erbjudande har vi valt att ingå ett partnerskap med PubMatic, då vi ser att PubMatics erbjudande av expertis, service och support kan stötta oss både operativt och strategiskt. Genom samarbetet med PubMatic kommer Life of Svea att öppna upp för det absolut starkaste programmatiska erbjudandet inom familjesegmentet, säger Daniel Mälsjö, vd för Life of Svea.
Det programmatiska erbjudandet kommer innehålla både stängda och öppna marknader och tillgängliggörs på PubMatics plattform den 1 oktober.
– Vi ser verkligen fram emot att samarbeta med Life of Svea. Deras unika position och dominans inom familjesegmentet, kombinerat med vår annonsplattform, ger utmärkta förutsättningar och öppnar upp för spännande möjligheter för annonsköpare både i Sverige och internationellt. Vår annonsplattform för publicister, utformad för framtidens behov inom programmatisk handel, med fokus på cross screen "workflow automation", transparens och lättillgänglig realtidsdata, ger Life of Svea, möjligheter att, på ett effektivt sätt, nå hela ekosystemet av annonsköpare, säger Jonas Olsen, regionansvarig Nordeuropa, PubMatic.