Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Lika glada som de verkar

Publicerad: 24 Maj 2011, 15:11

Göteborgsbyrån Sunny side up tror på glädje och det har de anledning till. Efter segern i Creative Print Awards är de nominerade till KBB som en av reklamutmanarna.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011Sunny side up

Sunny side up på årets upplaga av Creative Print Awards.

Hur var 2010?  
– Det var ett bra och spännande år som innebar att vi utvecklades från att vara en nystart i en svag marknad, men med allt att vinna, till att etablera oss som byrå som skulle finnas kvar med ökat förtroende från såväl gamla som nya kundrelationer. Vi har kämpat hårt tillsammans och det arbetet har även burit frukt under 2011. Både vad det gäller att skapa bra kommunikationslösningar för våra kunder som att skapa intresse för oss som byrå, säger vd Robert Börjes.

Hur bygger man bra kundrelationer?  
– Det gör man genom att visa respekt och skapa ömsesidigt förtroende. Det är viktigt att man är tydliga med och förstår varandras förväntningar och helst skall vi i ett samarbete överträffa dem i leveransen. När vi på Sunny side up talar om samarbete säger vi att vi inte jobbar för våra kunder, utan med våra kunder. Det är en enorm skillnad.

– Eftersom nytta är en av våra hörnstenar är det väldigt viktigt för oss att vi bidrar till att skapa verklig nytta. Där ger vi oss aldrig. Det kan vara utmanande att utvecklas tillsammans i vissa faser, men det lägger grunden för vår existens. Och i slutänden leder det till hållbara kundrelationer och ökad kundnytta.

Är ni så glada och peppade som ni verkar?  
– Ja!

Vad kännetecknar er?

– Upplevelsen av Sunny side up är nog våra kunder bäst skickade att svara på. Men vi skulle nog gärna vilja att vi uppfattades som hängivna kundens utmaning, och att vår strategiska och kreativa förmåga i kombination med en portion mod hos kunden leder till önskat resultat. Alltid med ett leende på läpparna.

Hur firar ni vid vinst?  
– Vi har redan fått vår finaste vinst, d v s ett högt betyg av våra kunder. Det är vi jättestolta över. Och skulle det räcka hela vägen blir vi givetvis glada och hittar säkert nått bra sätt att fira på. Gärna tillsammans med våra kunder.

Fakta

Byrån startade 2009. Antalet anställda: 9.

Vd är Robert Börjes.

Byråintäkt 2009/2010 (brutet räkenskapsår): 8 miljoner.

Bland kunderna finns Bokmässan, IHM, Business Check, Eton Systems, BIC och Svenska Mässan .

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011Sunny side up

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.