Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Linda Waxin rekryteras till Nöjesguiden

Publicerad: 9 Februari 2015, 09:44

Linda Waxin

Foto: Pressbild

Nöjesguiden rekryterar Linda Waxin som ny koncept- och affärsutvecklare. Efter en tids arbetsuppehåll och en längre resa gör hon entré på sitt nya jobb i dag.


Ämnen i artikeln:

Linda WaxinFaje GaniEdelman Deportivo

Med en lång bakgrund inom pr-branschen har Linda Waxin haft flera tunga poster och blivit mångfaldigt prisbelönad. Hon har bland annat utnämnts till Framtidens kvinnliga ledare, Influencer of the Year och år 2012 var hon med på Veckans Affärers lista över supertalanger.

Linda Waxin innehade vd-posten på Edelman Stockholm under tre år och genomförde då flera större förändringar på pr-byrån. Bland annat rekryterades en hel del ny, yngre personal. Hon var också en av initiativtagarna till det som formades till att bli Edelman Deportivo. Men i samband med att en nära anhörig gick bort, fattade Linda Waxin beslutet att lämna byrån för att ta några månaders paus och uppfylla livsdrömmen att åka jorden runt.

– Under en sju månaders resa ger man sig själv en rejäl möjlighet att fundera över vad som gör en glad, egentligen. Att jag nu får chansen att göra en insats för att ytterligare professionalisera Nöjesguiden som är en sådan briljant grundprodukt och dessutom står för många av de saker jag själv står för, är en ynnest, säger Linda Waxin i ett pressmeddelande.

Hon beskriver det som en lyx att få komma närmare det fria skrivna ordet, kulturen och läsaren. Och hon tror att hon kan bidra till att göra helheten bättre, genom att vara en rutinerad brygga mellan varumärke/redaktion/konsument. Linda Waxin saknar affärsmässig innovation i mediebranschen – och där tror hon att hon kan göra skillnad, och beskriver Nöjesguiden som rätt plats för det.

Faje Gani, vd på Nöjesguiden, säger att Linda Waxin kommer att ansvara för utvecklingen av Nöjesguidens affärsområde koncept och även vara hans bollplank i utvecklingen av bolaget.

– Vi är stolta över att kontinuerligt våga tänka nytt när det gäller både vår egen utveckling och talang vi knyter till oss. Att vi har lyckats knyta till oss Linda är ytterligare ett exempel på det, och att ta in tung affärskompetens och kreativ kommersiell kompetens visar att vi har stor tilltro till vår produkt i tider av allmän misstro i branschen.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.