Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 18 januari 2012, 07:23
Reid Hoffman.
Foto: Pressbild.
Linkedins grundare Reid Hoffman tror stenhårt på det svenska presentkortsföretaget Wrapp. Han satsar 35 miljoner kronor och tar även plats i styrelsen, enligt Dagens Industri.
Ämnen i artikeln:
Linkedin– Hoffman är ett unikum i internetbranschen. Han kommer att tillföra enormt mycket i vår USA-lansering som nu kommer att gå ännu snabbare, säger Wrapp-ledamoten Johan Brenner till tidningen.
Presentkortsappen Wrapp introducerades för två månader sedan.
Affärsidén går ut på att skicka presentkort till sina vänner med hjälp av mobilen och när väl presentkortet blir inlöst får Wrapp en del av försäljningen, enligt Dagens Industri.
Wrapp har redan fått kunder som Stadium, Indiska och Clas Ohlson.
Riskkapitalbolaget Creandum gick in i Wrapp redan innan lanseringen och i november gick också den svenska mångmiljardären och Skype-grundaren Niklas Zennström in via sitt riskkapitalbolag Atomico.
Wrapps plan är att lansera bolaget i Storbritannien och sedan USA. Och nu ansluter sig alltså även Linkedins grundare Reid Hoffman till skaran av tunga ägarprofiler:
"Det är en fungerande och lönsam affärsmodell redan från start som knyter till sig några av världens främsta varumärken", kommenterar han investeringen.
Reid Hoffman gick även in tidigt i Facebook, enligt Dagens Industri.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Linkedin