Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

LinkedIn köper nyhetssamlare

Publicerad: 12 April 2013, 10:57

Nätverkstjänsten LinkedIn har köpt Pulse för 90 miljoner dollar. Pulse är en direkt konkurrent till den populära nyhtsappen Flipboard.


Ämnen i artikeln:

Richard BransonHuffington PostLinkedin

”To continue to deliver that value to our members, our vision for content is that LinkedIn will be the definitive professional publishing platform, and Pulse is a perfect complement to this vision”, sade LinkedIns chef för produkter och användarupplevelser, Deep Nishar, i ett officiellt uttalande angående förvärvet.

Pulse är en tjänst som erbjuder skräddarsydda nyheter via webben och mobila appar.

Enligt Adweek har LinkedIn visat en stark vilja att ta sig an redaktionellt innehåll.

Så sent som för två år sedan introducerade bolaget LinkedIn Today, vilket är en sida som gör att användarna ges tillträde till nyheter kopplade till olika branscher.

Förra hösten kom LinkedIn med plattformen Influencers blog, där höjdare som superentreprenören Richard Branson och Huffington Posts grundare Arianna Huffington kunde publicera inlägg på just LinkedIn.

Över 30 miljoner människor i 190 länder i världen använder Pulse för att hitta nyheter och mer än 750 innehållsproducenter använder Pulse för att sprida sina nyheter. Och Deep Nishar menar att Pulse kompletterar produkter som LinkedIn Today och Influencerns Blog.

Så här säger Pulse-grundarna Akshay Kothari och Ankit Gupta på sin företagsblogg om försäljningen, enligt Adweek.

”LinkedIn is the perfect partner as we continue our journey. The company shares our passions and values, our belief in the power of knowledge and elevated discussion, particularly for professional looking for insights to help make them better at what they do.”

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.