Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

LinkedIns nya design

Publicerad: 7 september 2012, 08:50

LinkedIn tar inspiration av Facebook när de gör om sin design i ett försök att få sina användare att interagera mer på sajten.


LinkedIn har 175 miljoner användare och 2 miljoner företag listade,  men dess problem är att få av användarna interagerar särskilt mycket på  företagens sidor.

I ett försök att ändra på det har nätverkssajten gjort en ny design  som de släppte i går.

Det är deras Company Pages som har uppdaterats med  en mängd nya fuunktioner, som bland annat möjligheten för företag att  addera en stor bild och en specialanpassad innehållsfeed.

De nya funktionerna och den mer renodlade designen påminner en hel  del om Facebooks design, även om LinkedIns globala marknadschef Marc  Bishop säger till AdWeek att de har en annan strategi.

LinkedIn gör förändringarna efter feedback från sina användare och de  kommer att låta en utvald skara företag få testa designen i ett första  skede för att sedan sprida den vidare till fler samtidigt nya funktioner  adderas längs vägen.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.