Media
Loppi köper MSR Media
Publicerad: 10 juni 2015, 12:38
Köpet gäller i praktiken sajterna Vimedbarn.se, Myshowroom.se och Myfitbody.se och kommer enligt pressmeddelandet att ge Loppi över 500.000 unika besökare i veckan.
MW
Mika Wallgren
Med förvärvet vill Loppi nå "den nischade målgruppen kvinnor med barn 0-12 år samt nischade vertikaler inom fitness, mode och häst".
– Loppi har vuxit kraftfullt sedan 2013 och nu tar vi nästa kliv framåt. Förvärvet innebär en betydligt större onlineräckvidd och många fina synergier, vilket ger oss mer muskler att springa fort och att hjälpa våra kunder att ligga i framkant i det snabbrörliga medielandskapet, säger Katarina Bergegård, vd för Loppi/Priti AB.
–Vi har drivit MSR Media Group sedan 2011 och byggt upp två framgångsrika bloggportaler. Nu är det dags att lämna över stafettpinnen till någon som kan ta detta vidare. Jag och Hugo kommer fortsätta att vara delaktiga i det nya även om vårt ägande övergår till Loppi, säger Stefan Engzell, vd MSR Media Group.
Stina Sandström, idag redaktionschef på Vimedbarn.se och Myshowroom.se blir ny onlinechef på Loppi och Hugo Rosas kommer att fortsätta att blogga på myshowroom.se.