Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

LRF Media bättrade på vinsten under 2017

Publicerad: 9 mars 2018, 13:17

Ann Henriksson, vd på LRF Media.

LRF Media vinstmarginalen blev förra året den högsta sedan år 2010.


LRF Medias resultat före skatt hamnade på 22,5 miljoner kronor 2017. Vinstmarginalen hamnade på 7,8 procent vilket är den högsta sedan år 2010.

– Vi har haft en hög innovationstakt, och det ska vi fortsätta att ha. Det är ingen hemlighet att vi, precis som de flesta andra mediehus, ser att vi över tid tappar på vår kärnaffär. Vi möter det genom att satsa på nya varumärken och kringaffärer, det är så vi får landet att växa samtidigt som vi växer själva, säger Pontus Haraldsson, CFO på LRF Media.

LRF Medias lotteri Landlotten levererade ett plusresultat två år efter starten. En miljon kronor delades ut till ägarna.

Till LRF Medias varumärken hör Land, land Lantbruk och ATL.

Under året lanserade man varumärkena Grönt Väder, Jobb & Karriär och Agfo. Dessutom köpte man upp branschsajten Ehandel.se och köpte 40 procent av Skira.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.