Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

LRF Media kör igång "grönt" innehållsbolag

Publicerad: 21 oktober 2014, 12:37

Mediehuset LRF Media har dragit igång content marketing-bolaget - BRID. Företaget har klart med flera "gröna uppdrag".


Ämnen i artikeln:

LRF Media

– Namnet BRID är ett slanguttryck för Hybrid, som betyder blandning, och för tankarna till miljö, säger vd Colm O'Callaghan i en kommentar.

Han menar att BRIDs styrka ligger att kombinera content marketing med LRF-husets kompetens inom de "gröna näringarna".

– Många kunder efterfrågar den här typen av marknadsföring och det finns ett stort behov av kommunikation kring gröna näringar och tjänster, säger Colm O´Callaghan.

BRID ska erbjuda alltifrån innehållsstrategier och kanalval till ren produktion.

Colm O´Callaghan är självsäker på att byrån ska nå stora framgångar.
- Vi kommer att vara det självklara valet när det gäller content marketing inom de gröna näringarna och kring hållbarhetsfrågor, Vi har redan ett par fina uppdrag på gång, säger han i en kommentar.

LRF Media har produkter som Land, Gods & Gårdar och Allt om Historia.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.