Media
LRF Media kör igång "grönt" innehållsbolag
Publicerad: 21 oktober 2014, 12:37
Mediehuset LRF Media har dragit igång content marketing-bolaget - BRID. Företaget har klart med flera "gröna uppdrag".
Ämnen i artikeln:
LRF MediaKB
Karl-Johan Byttner
– Namnet BRID är ett slanguttryck för Hybrid, som betyder blandning, och för tankarna till miljö, säger vd Colm O'Callaghan i en kommentar.
Han menar att BRIDs styrka ligger att kombinera content marketing med LRF-husets kompetens inom de "gröna näringarna".
– Många kunder efterfrågar den här typen av marknadsföring och det finns ett stort behov av kommunikation kring gröna näringar och tjänster, säger Colm O´Callaghan.
BRID ska erbjuda alltifrån innehållsstrategier och kanalval till ren produktion.
Colm O´Callaghan är självsäker på att byrån ska nå stora framgångar.
- Vi kommer att vara det självklara valet när det gäller content marketing inom de gröna näringarna och kring hållbarhetsfrågor, Vi har redan ett par fina uppdrag på gång, säger han i en kommentar.
LRF Media har produkter som Land, Gods & Gårdar och Allt om Historia.