Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

LRF Media lanserar nytt varumärke

Publicerad: 28 Juni 2017, 09:34

Lovisa Madås är ansvarig för satsningen.

Foto: Pressbild

Agfo – det är LRF Medias nya varumärke inom agtech och foodtech.


Ämnen i artikeln:

LRF MediaTidskrifter

LRF Media har traditionella titlar som ATL, Land och Lantmannen. Men bolagets agenda är digital och nyligen lanserade de e-handeln Land Shopping. Nu tas nästa steg med Agfo – en nyhetstjänst som tar helhetsgrepp kring teknikskiftet som sker inom lantbruket – agtech – och kopplar ihop det med nya sätt att möta konsumenterna – foodtech.

– Agfo tror på ett livskraftigt, innovativt och hållbart lantbruk i Sverige, och vi ser hur hela branschen utvecklas med hjälp av ny teknik och kreativa idéer. Kombinationen lantbruk och teknikinnovationer har alltid varit spännande, och ett ämne som vi på LRF Media har stor erfarenhet av att bevaka. Nu utökar vi vårt fokus ytterligare i och med Agfo, säger Lovisa Madås, som blir ansvarig för satsningen.

Agfo är inte helt färdigutvecklad utan användarna kommer att få vara med på resan mot fullfjädrad produkt.
– Vi tror på att utveckla produkter och tjänster i nära dialog med våra användare. Därför berättar vi om Agfo innan tjänsten är på plats. Det ger oss möjlighet att testa, lära och utveckla därifrån.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

LRF MediaTidskrifter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.