Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Lydeckers rivstart på Expressen

Publicerad: 17 september 2012, 09:11

Alexander Lydecker drar igång direkt med en omorganisation.

Foto: Expressen.

Expressen med annonsdirektören Alexander Lydecker i spetsen gör om annonsavdelningen. Organisationens olika ansvarsområden ska bli tydligare uppdelade. Samtidigt bildas en creative sales-sektion ledd av Anna Arvidsson.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

Den 1 september blev Alexander Lydecker, tidigare Impact, annonsdirektör på Expressen. På kort tid har han satt avtryck. Nu stöper tidningen om organisationen i olika block för olika ansvarsområden i stället för att ligga under samma paraply.

– Det är en organisationsförändring som går ut på att vi tar sikte på olika saker och samtidigt behåller strukturen. Vi ska bli mer närvarande för våra viktigaste kunder, säger Alexander Lydecker till Resumé.

Vid sidan av omorganisationen bildas en creative sales-avdelning som ska jobba med paketering för alla kanaler. Till den nya avdelningen tillträder Anna Arvidsson som chef.

Vad har du för visioner med Expressen?
– Visionen är enkel. Vi ska bli Sveriges bästa mediehus. En organisation som löser kundens problem och är specialister inom varje kanal. Jag vill se oss som samarbetspartner i stället för en säljorganisation.

Vad ger de organisatoriska förändringarna?
– Expressen ska bli mer relevant. Vi har tidigare jobbat spritt och säljarna har haft ett brett ansvar. Nu blir det mer specifikt fokus inom varje enskilt område. Vi kommer att bli en starkare organisation och få en närmare relation med kunderna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.