Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

MailOnline väljer Leeads som digital partner i Sverige och Danmark

Publicerad: 1 Oktober 2018, 11:24

Oskar Sardi, VD på Leeads, och Simone Krakowiak, Director of International Strategy and Commercial Operations på MailOnline

Globalt nyhetsnätverk inleder avtal med Sveriges största digitala publicisthus.


Leeads Commercial Partner, Sveriges största digitala publicisthus ingår samarbete med MailOnline, en av världens största engelskspråkiga globala nyhetsnätverk.

– Leeads anser att det är otroligt viktigt att försvara kvalitativ journalistik på trovärdiga nyhetssajter. Det är därför vi samarbetar med de bästa publicisterna i Sverige och är stolta över att få jobba med MailOnline, ett globalt nyhetshus. Samarbetet starker vår
position som den bästa kommersiella partnern för publicister på den Svenska marknaden, säger Oskar Sardi, VD på Leeads, i ett pressmeddelande.

Samarbetet innebär att Leeads får exklusiv rätt att företräda Daily Mail med digitala intäkter i Sverige och Danmark.

– Det är viktigt för oss att arbeta med starka, lokala partners som är exporter på sin marknad. Som ett global nyhetshus är MailOnline kännt för sitt seriösa och populära innehåll och vår unika blandning världsnyheter, kändisnyheter, opinionsbyggande debattinlägg och exklusivt bildmaterial. I vår affär så söker vi alltid ny potential och tillväxt, och den nordiska marknaden, där vi ser att det är hög-engagerade läsare, är viktig för oss att fokusera på. Vi är otroligt glada att få arbeta med Leeads, kommenterar Simone Krakowiak, Director of International Strategy and Commercial Operations på MailOnline.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.