Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Maj – en mörk månad

Publicerad: 28 juni 2012, 10:22

IRM:s analyschef Tobias Hedström

Foto: Carina Jäderström

Samtliga mediekategorier utom tv-reklam backade under maj. Det visar statistik från Institutet för reklam- och mediestatistik, IRM.


Ämnen i artikeln:

IRMTobias Hedström

Dagpress minskade med tvåsiffriga tal. Övriga tryckta medier backade också kraftigt.

Radio och utomhus hade det också kämpigt, men inte lika tufft som tryckta medier.

Tv-reklamen  ökade dock starkt, vilket minskade tappet och gjorde att månadsindexet  stannade på minus 6,7 procent i förhållande till maj förra året:
–  Att TV-reklamen fortsätter att öka efter två år med stark tillväxt är  ett tecken på mediets styrka men också annonsörernas likriktning, säger  IRM:s analyschef Tobias Hedström i en kommentar.

IRM:s månadsindex består av följande kategorier: Dagspress, Fackpress, Populärpress, Utomhusreklam, Bio, TV och Radio.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

IRMTobias Hedström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.